Skuteczna prezentacja – zasady

Jest całkiem jasne, że nie możesz przetrwać w korporacyjnym wszechświecie, jeśli nie wiesz, jak zrobić dobrą prezentację. Istnieją zasady skutecznej prezentacji, które działają, oto kilka z nich.

Odkryj uniwersalną wartość, która porusza Twoich odbiorców

Zanim napiszesz historię do swojej prezentacji, dowiedz się, o jakie wartości toczy się gra. Istnieją uniwersalne wartości, które działają na wszystkich, ponieważ w głębi duszy wszyscy jesteśmy tacy sami.

Wszyscy zastanawiamy się nad naturą życia i nad tym, co przyniesie przyszłość. Spieramy się o politykę i religię. Chcemy być akceptowani. Jeśli znajdziesz uniwersalną wartość, która porusza odbiorców, możesz odkryć negatywy, które powodują u nich stres i niepokój. Dzięki tym informacjom masz „złoto” w swoich rękach, aby zbudować swoją prezentację.

Poznaj wiele aspektów swojej publiczności

Po odkryciu, co sprawia, że ​​Twoi odbiorcy wyglądają jak inni, nadszedł czas, aby zrozumieć, co czyni ich wyjątkowymi. Kim oni są? Lojalny czy nielojalny? Kochający czy okrutny? Hojny czy samolubny? Rozmyślny czy słaby?

Musisz odkryć prawdziwą postać, która żyje za maskami. A tę prawdę można wyrazić tylko obserwując, jak ludzie zachowują się pod presją. Im większa presja, tym prawdziwsza i głębsza odsłona charakteru.

Kluczem do zrozumienia odbiorców jest znalezienie prawdy o ich pragnieniach. Dowiadując się, co chcą osiągnąć Twoi widzowie, możesz stworzyć opowieść o bohaterze, mając na uwadze ten sam cel.

Nie chcą o tobie słyszeć

Kiedy utalentowani ludzie piszą źle, dzieje się tak zazwyczaj z jednego z dwóch powodów: albo są zaślepieni ideą, którą czują zmuszeni do udowodnienia, albo kierują nimi emocje, które muszą wyrazić. Kiedy utalentowani ludzie piszą dobrze, dzieje się tak zazwyczaj z tego powodu: wzrusza ich chęć dotknięcia publiczności.

Oznacza to, że Twoi odbiorcy nie chcą wiedzieć o cechach, które możesz uważać za ważne. Chcą poprawić swoje własne cechy i wiedzieć, w jaki sposób będziesz sojusznikiem w przekształceniu ich życia i uczynieniu ich silniejszymi protagonistami.

Znajdź bohatera i najgorsze, co może się wydarzyć

Tworząc prezentację, musisz zrozumieć, że publiczność oczekuje czegoś więcej niż listy tematów z retoryczną narracją. Oczekują, że ich zaskoczysz. Oczekują, że opowiesz historię. Wszystkie historie dotyczą kogoś, kto wpada w kłopoty. Zagłęb się więc w konflikty, z którymi może się zmierzyć publiczność. Wtedy rozwiązanie lub wniosek może przyjść naturalnie.